Як керувати успішним виданням? Чи можливо залишатися незалежним на медіаринку? Як створювати контент, що буде цікавим і корисним? Про ці та інші аспекти роботи локального медіа студентам 2 курсу розповіла 25 березня головна редакторка «Varosh» Діана Тищенко у приміщенні молодіжного центру «YouthHub».
У першій частині заняття з радіовиробництва / радіо-, телереклами, на якій відбулася зустріч, Діана розповіла про специфіку роботи й історію розвитку «Varosh», а всі охочі могли поставити запитання.
Головна редакторка розповіла, що онлайн-журнал заснований у 2013 році Дмитром та Росаною Тужанськими як локальний путівник. У 2019 році видання отримало грантову підтримку від USAID, що дало потужний поштовх для розвитку. Тепер це одне з ключових незалежних медіа Закарпаття, яке активно розповідає про регіон та підтримує локальні бренди.
Прозвучали і злободенні питання: чи може медіа вижити без грантів? Які труднощі виникають у роботі з рекламодавцями? Діана поділилася досвідом, розповівши, що незалежним медіа доводиться балансувати між комерційними проектами та дотриманням власної редакційної політики.
Окремо вона зазначила, що «Varosh» відкритий для молодих журналістів і запросила студентів на стажування: «Ви можете приходити до нас на стажування, і не обов’язково писати тільки тексти, пробуйте себе у форматі відео для соціальних мереж, фото, якщо ви цікавитеся ним». Не менш важливою була інформація, що медіа планує створити власний подкаст, і це гарна можливість для другокурсників пройти літню практику, долучившись до його розвитку, та набути гарного досвіду.
Крім того, Діана анонсувала, що цього року планують вихід першого оффлайн-журналу «Varosh», для якого наразі готують матеріали.
Друга частина зустрічі пройшла у форматі подкасту «Неформально PRO медіа». Його створюють студенти-журналісти 2 курсу. Ведучими цього випуску були Софія Сливка і Максим Костик. Разом із Діаною Тищенко обговорили її шлях у журналістиці, та як «Varosh» змінює стереотипи про Закарпаття. Журналістка поділилася власним баченням ролі регіональних медіа та важливості розвитку локального контенту.
Зустріч із головною редакторкою «Varosh» стала цінним досвідом для студентів. Вона продемонструвала, що успішне медіа можна створювати та розвивати навіть за складних обставин, якщо є пристрасть, стратегія та готовність приймати виклики. «Varosh» — чудовий приклад, як можна залишатися відданими своїй місії, підтримувати локальний контент і водночас шукати нові формати взаємодії з аудиторією.
Варто зазначити, що всі студенти 2 курсу в цьому семестрі створюють подкаст-проєкти у рамках курсів «Теорія і практика радіожурналістики», «Міжнародне радіо», «Радіо- і телеклама» (викл. Соломін Є.О., Толочко Н.В.). Випуски записують на студії KONTENTA, який належить молодіжному центру «YouthHub». Гості дуже різноманітні та колоритні, і всіх об’єднує те, що є випускниками УжНУ, мають значний досвід у медіа, бізнесі, яким залюбки діляться зі студентами.
Наприклад, перший випуск подкасту «Неформально PRO медіа» записаний із Марією Расчупнікою — випускницею кафедри журналістики УжНУ, яка працює PR-експерткою та журналісткою. Ведучі Софія Скиба та Валерія Мельник разом із гостею обговорили побудову успішної кар’єри та важливість займатися справою, що приносить задоволення. А другий випуск, який вели Таміла Рахівська та Вероніка Межуєва, записали із засновником онлайн-радіо «Єден» Олексієм Уманським. Він розповів про створення власного радіопроєкту, поділився досвідом у радіожурналістиці і баченням її майбутнього, та наголосив на важливості волонтерської роботи.
Друга підгрупа другокурсників-журналістів готується до запуску подкасту «Справа життя».
Студенти-рекламники створюють подкаст «Повіш ми дашто». В першому епізоді ведучі Лілія Гложик і Рената Канюк спілкувалися з Оксаною Чайкою, партнеркою бренду косметики «Amelie», випускницею УжНУ. Вона поділилася секретами ведення бізнесу на Закарпатті.
А в межах подкасту міжнародних журналістів «Ніхто не бачить» ведучі Аліна Турок і Дар’я Ліхоліт записали розмову з Юлією Дуб, випускницею відділення журналістики, засновницею арт-простору «Ліс» і головою ГО «Творчі волонтери». Розмова була зосереджена на волонтерстві, людяності та вірі в краще майбутнє.
Формат студентських подкастів не лише розкриває особливості майбутніх професійних напрямків, а й дає можливість дізнатися більше про історії успіху, виклики і натхнення медійників. Завдяки таким ініціативам студенти можуть на практиці застосовувати свої знання, розвивати навички інтерв’ю, аналітичне мислення, а також знайомитися з професіоналами, які вже досягли значних результатів у медіагалузі.
Записані подкасти доступні на Spotify, YouTube-каналі кафедри.
Рушана Гасанова, студентка відділення журналістики