Упродовж всіх квітневих вихідних в Ужгороді тривав фестиваль «Сакура Фест», який цього року мав особливу мету – збір 500 000 гривень для підтримки військових та придбання деталей для дронів. Кафедра журналістики УжНУ стала одним з інформаційних партнерів фесту. Це був новий досвід для студентів, про який розповідаємо в цьому матеріалі.
Частину заходів «Сакура Фест» провели 4–6 квітня, інші перенесли на 12–13 у зв’язку з оголошеними днями жалоби за загиблими. А деякі заходи організували ще й 19–20 квітня. Утім ні погода, що була особливо непривітною у перші дні фестивалю, ні трагічні події, ні сповільнене цвітіння сакур не завадили фестивалю. У результаті зібрали вдвічі більше запланованої суми – 1 052 627 грн!
Організаторами були дві громадські організації – «Творчі волонтери» та «Рух підтримки закарпатських військових». Завдяки такому тандему фестиваль поєднав культурну програму із важливою благодійною метою.
Кафедра журналістики долучилася до інформування про фестиваль на запрошення однієї з організаторок – випускниці медійного підрозділу, голови ГО «Творчі волонтери» Юлії Дуб.
Студенти різних курсів висвітлювали події фесту в рамках кількох навчальних дисциплін. Так, другокурсники під час практичних з «Радіо- й телереклама» (викл. – Наталія Толочко) створювали інформаційні рилси та анонсували заходи, а також готували контент під час фестивалю для сторінки в інстаграмі @sakurafest.uzh. Студенти-журналісти 3 курсу створили матеріали для сайтів «Varosh», «ZAHOLOVOK.COM.UA» в рамках дисципліни «Пропаганда та контрпропаганда» (викл. – Наталія Толочко). А міжнародні журналісти 3 курсу знімали сюжети на практичних заняттях з «Міжнародного телевиробництва» (викл. – Євген Соломін). За виконані завдання вони отримали бали з відповідних дисциплін.
Як розповів третьокурсник ОП «Міжнародна журналістика» Сергій Чернишов, студенти організували свою роботу відповідально: «Оскільки фестиваль – тема об’ємна, між собою ми вирішили, що хтось знімає про ярмарок, інші – про туристів, треті – про дерева сакури. Я займався розкадровками, записом синхронів, монтажем і начиткою».
Враженнями від зйомок на фестивалі поділилася також студентка ОП «Міжнародна журналістика» Анастасія Стегайло: «Я створювала відеосюжет про ярмарок. Це було в межах пари Євгена Олександровича і, чесно кажучи, якщо б не ця дисципліна, я б навряд чи йшла самостійно знімати. Дуже круто, коли у нас є такі викладачі, які заохочують до таких подій. Це дійсно хороший досвід».
Особливу увагу студенти приділили збору інформації, а ще прагнули передати емоції фестивалю. Як розповіла студентка ОП «Журналістика» Віталіна Павленко, метою створення контенту було не лише зафіксувати події, а передусім — показати атмосферу, ідею заходу: «Я хотіла показати, що за яскравими локаціями – реальні історії, біль, віра і сила. Також для мене це була можливість попрактикуватися в жанрі репортажу й посилити навички комунікації з героями. Я навчилась оперативно збирати матеріал “у полі”: підходити до незнайомих людей, швидко формулювати запитання, адаптуватися до ситуації, де все постійно змінюється. Крім того, відчула, як важливо слухати й передавати емоцію – бо саме це цікаво для читача».
Не обійшлося й без викликів. Студенти зіштовхнулися з типовими труднощами репортерської роботи – змінними обставинами, непередбачуваністю, потребою в швидких рішеннях.
Студентка ОП «Реклама та зв’язки з громадськістю» Ольга Коровська, яка створювала відеоматеріали рекламного спрямування, поділилася тим, як робота над контентом для «Сакура Фест» навчила її реагувати на зміни в процесі зйомок: «Я зрозуміла, як важливо вміти підлаштовуватись під обставини, не панікувати, коли щось іде не за планом, і шукати нові ідеї вже в процесі. Цей проєкт показав, як працювати з реальною подією, а не просто виконувати навчальне завдання “для галочки”. Було приємно знати, що результат моєї роботи побачать інші люди. Це дуже мотивує і надихає розвиватися далі у створенні контенту!».
А для Катерини Жеребак, студентки ОП «Журналістика» цей досвід запам’ятався легкістю процесу та щирим захопленням своєю справою: «Для того щоб назбирати інформацію, мені вистачило приблизно півтори години, і це тому, що здебільшого спілкувалася з продавцями. Я кайфувала від того що робила фото, розмовляла з приємними людьми і ввечері просто писала на ноутбуці матеріал, попиваючи чай. Мої враження та емоції тільки позитивні. Я дуже пишаюся тим, що мій матеріал опублікували практично без правок. Мені подобається, що багато наших модульних контролів роблять практичними, як от цей матеріал або телевипуск».
Результатом роботи студентів-журналістів стали публікації на різних ресурсах:
- https://varosh.com.ua/…/sakurafest-startuvav-v…/ (Віталіна Павленко, Микита Пацаловський)
- https://zaholovok.com.ua/yarmarok-na-sakura-fest-mystetstvo-i-hendmeyd-dlya-dopomohy-zsu (Катерина Жеребак)
- https://varosh.com.ua/…/tysyachu-zhuravliv-myru…/ (Аліна Протасова)
- https://mediavista.com.ua/archives/6217 (Лілія Гложик)
- https://varosh.com.ua/…/joga-lekcziyi-dokumentalne…/ (Дар’я Максимова)
Відеороботи студентів 3 курсу ОП «Міжнародна журналістика» опубліковані на ютуб-каналі кафедри:
Рекламникики й піарники підготували 12 відеоробіт у форматі рилс для сторінки @sakurafest.uzh, а також дописи, афіші. Одним із найпопулярніших стало відео з правилами участі в мистецькому квесті:
Переглянути цей допис в Instagram
Також другокурсниці ОП «Міжнародна журналістика» створили подкаст із співорганізаторкою фестивалю Юлією Дуб напередодні його проведення:
Участь у «Сакура Фест» стала для студентів не просто можливістю вийти за межі аудиторій – це була справжня журналістська пригода. Саме такий досвід робить навчання живим і дає відчути професію на смак.
Рушана Гасанова, студентка відділення журналістики
Фото Микити Пацаловського