Цього року до першачків відділення журналістики – особлива увага, адже вони єдині, хто майже не бачив авдиторій та викладачів офлайн, майже весь рік навчалися дистанційно. Крім того, вступники 2020/21 навчального року стали першими, хто опановує професію медійника за оновленою освітньою програмою. Тож наприкінці першого курсу ці студенти мають дещо інші враження від навчання, ніж їхні попередники.

Насамперед варто зазначити, що на відділенні журналістики систематично удосконалюють навчальні плани і програми, однак у межах проєкту DESTIN, в якому УжНУ представляє колектив кафедри, такі документи намагалися максимально наблизити до західноєвропейських стандартів. Напередодні модернізації провели повноцінний SWOT-аналіз, вивчали досвід закордонних центрів підготовки медійників, тісно співпрацювали із зацікавленими сторонами: проводили зустрічі з працедавцями, студентами, випускниками. Врешті бакалаврську програму оновили на 22%, а магістерську – майже на чверть. В обох випадках вилучили курси, які втрачають актуальність, і запровадили нові дисципліни.

Однією з суттєвих змін стало включення до освітньої програми на першому курсі предмета «Основи медіаправа. Більшість студентів-журналістів уже з першого курсу стають дописувачами університетських сайтів «Media Vista» та «Meдіaцентр», газети «Погляд», а після завершення навчального року проходять першу практику в місцевих та регіональних виданнях, тому їм важливо розуміти і знати власні права та права людей, про яких пишуть.  Крім того, у програмі уточнено назви дисциплін, зокрема «Сучасну українську мову в ЗМІ» замінено на більш актуальну «Медіалінгвістику»; перенесено з другого семестру в перший «Правописний практикум» (колишня назва «Орфографічний практикум»). А предмети «Технічні засоби журналістики» та «Основи інформатики» замінено на предмет «Вебтехнології в ЗМК».

Ми розпитали першокурсників-журналістів про їхні враження від навчання. Так, Мирослав Лисович розповів, що було непросто пристосуватися до університетського середовища й особливо до роботи онлайн: «На дистанційному навчанні ми були увесь рік (окрім першого місяця), але це не завадило здобуттю знань. Мені дуже сподобалися дисципліни, які ми вивчали, бо всі вони були пов’язані з журналістикою. Навчатися – це задоволення, особливо тоді, коли ти обираєш професію, яка тобі до душі. У журналістів насправді дуже багато переваг. Я вступив на відділення, аби дізнатися, як функціонує медіагалузь, аби мати змогу працювати у творчому середовищі. Подорожі, знайомство з відомими людьми, особлива роль у суспільстві – усе це мої мрії та мрії багатьох юних журналістів. На першому курсі університет дав нам базу знань, які, на мою думку, стануть у пригоді будь-де. Упродовж року ми вчилися бути медійниками, добре володіти мовленням».

Студентка Валерія Мацола додала, що найважчою для неї стала зимова сесія, тому що була першою в житті. Натомість літня сесія пройшла досить легко і скласти предмети було неважко.

А от Віта Чулей вважає, що всі дисципліни було непросто опанувати саме через дистанційну форму. «Під час онлайн-навчання бувають різні проблеми з технікою, зв’язком, підключенням тощо. Тому важко виділити певний предмет, на який уплинуло чи не вплинуло дистанційне навчання. До того ж у кожного з нас є певні особливості сприйняття інформації, що може стати перевагою або ж, навпаки, – недоліком під час дистанційного навчання. Мотивацією навчатися вдома стало бажання дізнаватися щось нове. Тут відіграли роль викладачі, які дуже стараються подавати свій предмет цікаво, зосереджувати нашу увагу на найважливішому. Тому немає значення – дистанційно чи очно, головне – навчатися»,  – розповіла Віта.

Першокурсник Михайло Коштура додав: «Були дисципліни, які давалися важко, проте я старався все складати вчасно. На першому курсі зрозумів, що навчатися на відділенні журналістики непросто, але круто. Відчувати, що ти вже хтось – студент – чудово! Певною мірою дистанційне навчання мені допомогло, я почувався упевненіше. Упевнений – у нас іще все попереду. Як для початку – було класно».

Зараз у студентів-першокурсників триває ознайомча практика. У новому навчальному році вони, як і студенти-магістри та вступники 2021 р., продовжать опанування професії медійника за модернізованими планами та програмами.

Докладніше про проєкт «DESTIN – Журналістська освіта задля демократії в Україні: розробка стандартів, доброчесність та професіоналізм» (Co-Funded By The Erasmus+ Programme Of The European Union), у межах якого оновлено академічні програми, можна прочитати на офіційному сайті.

Сніжана Головко, студентка відділення журналістики

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.