Студентки Ольга Богославська та Анастасія Борсук – про своє навчання в магістратурі.
Здобуття вищої освіти – шлях довгий та цікавий, проте вже наприкінці четвертого курсу перед студентами постають важливі питання: чи продовжувати навчання? Яку спеціальність опанувати? Чи варта магістратура докладених зусиль? Визначитися допоможуть студентки-медійниці Ольга Богославська та Анастасія Борсук, які вже частково пройшли цей шлях – завершили свій перший навчальний рік у магістратурі.
– Розкажіть про себе: звідки ви та що спонукало вас вступити до магістратури?
Ольга: Я з Львівщини, з міста Стрия, навчаюся в УжНУ з 1-го курсу. Вступити до магістратури вирішила, бо розуміла важливість диплому магістра для подальшого працевлаштування.
Анастасія: Я з Хуста. Навчалася на спеціалізації «Реклама та PR» в УжНУ й хотіла продовжувати здобувати вищу освіту саме в Ужгороді.
– Чи складними були вступні випробування до магістратури, з яких саме предметів?
О: Ми складали іспити з англійської мови та журналістики. Було складно, як на мене, бракувало часу на виконання завдання.
А: ЄВІ (єдиний вступний іспит) з англійської мови для мене не був важким, бо вивчаю англійську з дитинства. На вступному іспиті з журналістики було важче, адже за фахом я рекламниця, а зараз здобуваю фах журналіста.
– Які ключові відмінності між навчанням у магістратурі та бакалавраті?
О: Найбільше відрізняється підхід до навчання. У магістратурі викладачам не потрібно змушувати студентів виконати якесь завдання, адже вони самі зацікавлені в роботі. Також перевагою є дискусії та дуже цікаві завдання. До прикладу, ми досліджували праці філософів на тему ідей університету. Багато нового й корисного дізналася.
А: Найбільша відмінність для мене – це навчання онлайн, але тут більше про умови, до яких треба пристосовуватися через пандемію. Якщо говорити про знання та нові вміння, ключовим стало проведення пар зі студентами.
– Можете назвати найцікавіші / найважливіші для вас предмети? Що хотіли б вивчати поглиблено?
О: Цікавим було управління медіапроєктами, філософія медіатекстів, маніпулятивні інформаційні технології. Хочеться більше годин на вивчення різних дисциплін.
А: Мені сподобалося навчатися організації роботи зі студентами та менеджменту, роботі в команді.
– Вам сподобалося проводити пари у студентів молодших курсів? Хотіли б навчати інших у майбутньому?
О: Це надзвичайно крутий досвід! Мені сподобалося, хоча викладання – це непросто, однак цікаво.
А: Було дуже важко через психологічні бар’єри, проте мені подобається розповідати про свої знання та особистий досвід, про те, чого не можна знайти у книжках чи на просторах інтернету. Наразі я думаю над тим, щоб викладати в майбутньому.
– Поглиблюєте експертні знання зі своєї сфери поза університетом? Як саме?
О: Так, у пригоді стають онлайн-курси. І обов’язково багато читаю – як художню літературу, так і публіцистику.
А: Працюю за спеціальністю з 2 курсу – SMM-менеджером проєктів та копірайтером.
– Як поєднуєте навчання і роботу?
О: Як каже Галина Василівна: «Чим більше завантажена, тим більше встигаю». Насправді секрету немає, є тільки бажання бути в темі в різних сферах. І не боятися відпустити роботу, що не до душі.
А: Важко, але, здається, вдало. Іноді якась сфера страждає, проте мушу якось поєднувати.
– Чи порадите четвертокурсникам продовжувати навчання в університеті? Чому?
О: Так, магістратура – це можливість ширше подивитися на медіасвіт. І що не менш важливо – додатковий час для пошуку роботи.
А: Раджу добре подумати та дослухатися до своїх бажань, мрій. Чітко визначити, чи вам це потрібно в майбутньому, бо якщо ні, не бачу сенсу витрачати час.
– Якщо студентам важко визначитися з магістратурою, що може підказати їм зробити правильний вибір?
О: Реальний погляд на ситуацію. Мабуть, тут не працює правило «де більше платитимуть». Якщо ви будете поганим юристом, то вам не платитимуть багато, узагалі намагаюся не дивитися на світ прагматично, з розрахунку.
А: Цілі та бажання, робочі плани, те, чим хочуть займатися в майбутньому. Раджу не слухати таких порад: «Іди, бо не знаєш, як життя складеться, може, треба буде».
Дякуємо студенткам за щирі відповіді! Цьогорічним четвертокурсникам бажаємо якомога швидше визначитися з магістратурою та зробити правильний вибір.
Віталій Лендєл, студент відділення журналістики