Соціальна мережа, яка спочатку викликала відразу і недовіру, зараз є однією з найпопулярніших не лише для розваг, а й для бізнесу, навчання, самовдосконалення. У чому ж секрет такої популярності тіктоку?

Ще в далекому 2012 році увагу аудиторії привернув застосунок «Vine». Його користувачі створювали короткі жартівливі відео, які згодом поширювалися в інших соціальних мережах. Цей формат сподобався всім, адже не вимагав багато зусиль і часу на створення відео і перегляд.

Короткі відео ставали дедалі популярнішими, а на ринку почали з’являтися застосунки для роботи з таким форматом. Одним із них був «Mysical.ly», який згодом отримав назву «TikTok». Спочатку він позиціонував себе як музикальна платформа, де всі охочі могли знімати відео під популярні пісні, наспівуючи їх або підтанцьовуючи. Стрімкий розвиток почався в 2018 році, коли цей застосунок завантажили понад мільярд разів.

З плином часу платформа «TikTok» змінювалася. Сьогодні застосунок дає можливість зняти відео, додати в нього музику та спеціальні ефекти. Перевага в тому, що все це займає максимум одну хвилину.

Зручний інтерфейс, якісний механізм рекомендацій, вбудований відеореадктор, – це все складові популярності тіктоку. З ним ти можеш стати відомим дуже швидко, а також навчатися, розвиватися продавати тощо. Кожен знайде в соцмережі щось для себе, обмежень немає.

За даними агенції «Wideworks» (офіційний партнер тіктоку в Україні), у липні 2020 року в Україні нараховували 3,2–3,4 млн користувачів соцмережі. Тоді українці в основному стежили за іноземними блогерами, повторювали  їхні тренди, а зараз самі беруть активну участь у створенні контенту. Найпопулярніші українські блогери мають у середньому 3 мільйони підписників. Дехто з них просто заробляє в тіткоку гроші, а інші використовують таку можливість, щоб розказати всьому світові про реалії війни, допомогти українській армії та розвивати українську культуру.

За останній рік тікток здобув свою популярність і серед великих українських компаній, які використовують його в комерційних інтересах. Відомі бренди теж мають свої акаунти та створюють контент за останніми трендами. Крім того, соцмережа дає можливість розвиватися малому бізнесу в Україні. Адже підприємці знаходять свою аудиторію майже без грошових вкладень, за допомогою актуального й цікавого відео. Водночас варто зазначити, що в тікток немає правил, дотримуючись яких, ви гарантовано отримаєте результат. Алгоритми соцмережі складно передбачити.

Одночасно недоліком і перевагою тіктоку є те, що цей застосунок дуже динамічний. Тренди настільки швидко з’являються і зникають, що іноді їх важко відстежити. Але можна узагальнити головні тенденції 2023 року серед українців:

  1. Танцювальні відео. Вони все ще залишаються найбільш трендовими. Стиль виконання не має значення. Головне – оберіть популярний трек і танцюйте!
  2. Харчові тренди. Тікток є популярною платформою для того, щоб ділитися рецептами. Так створюються нові кулінарні тенденції. Здивуй глядача цікавим виглядом страви або дивним поєднанням продуктів та отримай купу переглядів.
  3. Життєві ситуації. Знімати кумедні відео про актуальні проблеми, побут, або реалії життя завжди було модно. Люди люблять знати, що вони не одні проходили певний досвід та сміятися з цього. Вдало обіграти сцени з життя не так вже й легко, тут необхідна харизма та креативність.
  4. Творчість. Користувачі знімають відео, де вони демонструють вміння і таланти. Спробуйте показати своє хобі і привабити аудиторію.

Одна з основних рекомендацій – бути собою в соцмережі, знімати те, що приносить задоволення. Якщо ти будеш докладати зусиль і регулярно створювати новий контент, то неодмінно отримаєш  багато переглядів і вподобайок.

З новими можливостями з’являються нові потреби. Не дивно, що тікток хочуть використовувати в різних цілях, але щоб це справді було результативним, краще звернутися до тікток-фахівців. Це загальна назва, під якою розуміємо професії продюсер відео, помічник блогера, розробник масок, візуал-менеджер, менеджер з реклами тощо.

Хтось скаже, що тікток – соціальна мережа, яка збирає час і негативно впливає на молодь. Але насправді це хороший багатофункціональний застосунок, проте не всі вміють ним користуватися. Механізм рекомендацій налаштований дуже якісно: вподобавши відео на конкретну тему, згодом ти отримаєш ще більше такого контенту у своїй стрічці. Тож якщо будеш лайкати відео тільки на наукові теми, твій тікток може перетворитися на розвиваючу платформу. Головне – вміти фільтрувати інформацію.

Рекомендую кілька акаунтів, які подобаються мені і можуть бути корисними для молоді:

@ua.geography.ua – відео про географію світу українською. Десятки рубрик про культурні надбання різних країн допоможуть легко і з задоволенням отримувати нові знання;

@fenya_asher – цікаві факти з різних сфер життя, про які ви не чули;

@eng.katya – короткі смішні відео, які допоможуть швидко запам’ятати складну лексику англійської мови;

@vitosikvidosik – яскравий оригінальний стиль зйомки в поєднанні з цікавими історичними деталями. Побачивши хоч одне відео цього блогера, ви ніколи його не забудете.

Заробляти гроші, допомагати своїй країні, розвиватися і навчати інших, стати відомим, створити свій бізнес, або … тільки розважатися, деградувати – це все про можливості тіктоку. Вибір за тобою.

Валерія Малента, студентка кафедри ж-ки, спец. “Реклама та PR”

Фото з сайту Unsplash, автор bruce mars

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *