Як це бути маркетологом? Як зробити перші кроки у професії? Віднедавна я співпрацюю з місцевою маркетинговою агенцією і вже трохи дізналася про внутрішню «кухню». До того ж, маю намір працювати у цій сфері. У цьому матеріалі розповім про професію маркетолога та запропоную думку фахівця про переваги й недоліки маркетингу.

Якщо ви, як і я, вважали, що маркетолог – це людина, яка повинна мати лише аналітичний склад розуму і добре знати табличку множення, – ви помиляєтеся. Це людина, що володіє креативним та аналітичним мисленням. Професія вимагає дисциплінованості, творчого підходу, системності та посидючості. І це не просто набір прикметників, а реалії. Чесно кажучи, з ким не спілкуюся, ніхто не може дати чітку відповідь на запитання «Де починаються та закінчуються обов’язки маркетолога?».

Наприклад, у маркетинговій компанії «MyProfi», що працює на Закарпатті більше 8 років, є такі офіційні обов’язки маркетолога. Насамперед він відповідає за розробку та реалізацію стратегій просування продукції чи послуги компанії. Серед завдань: аналіз ринку та конкурентів; розробка маркетингових стратегій, планів; вивчення та аналіз цільової аудиторії; управління рекламними кампаніями, іншими маркетинговими заходами; вимірювання ефективності маркетингових заходів та аналіз результатів; розробка неймінгу та комунікаційних кампаній для брендів.

Так, це великий обсяг роботи і він займає далеко не сім годин на день, як про це часто пишуть у мережі, на сайтах із пошуку роботи.

Ось як про свою професію розповідає досвідчена маркетологиня, що працює у згаданій компанії, Дар’я Гецко:

– Маркетолог – це і справді покликання, а не професія. Напевно, є три речі, які я найбільше люблю у цій сфері: креативність, комунікація, результат. Навіть поєднуючи ці слова, ми отримуємо якісну послідовність. У творчості немає кордонів, ти тренуєш свою здатність креативити, мислити і одночасно аналізувати. Ти вчишся правильно комунікувати не лише із замовником, а й транслювати свої ідеї через рекламу. Ну і, звичайно, остання складова – результат. Ніщо так не тішить око, як гарний результат своєї праці, а саме – задоволенні клієнти та захоплені споживачі.

Проте є чимало недоліків, як і в будь-якій професії. Дар’я також прокоментувала, що найбільше її дратує:

– Коли тебе не вважають експертом, коли ти, як маркетолог, пропонуєш свої рішення, а клієнт каже, що вони погані, – це дуже дратує. Крім того, ти повинна вміти опрацьовувати великий обсяг інформації і розуміти, що твої рішення можуть змінити світ. Ти завжди повинна виділити достатньо часу на ознайомлення з проєктом, але не поверхово, а уявити, що ти і є засновником. Проте, це не недоліки, а більше труднощі.

Звісно, найпоширеніше запитання – скільки заробляє маркетолог? Оплата залежить від виду вашої роботи, досвіду, навичок комунікації та підприємницьких здібностей. Середня зарплата в Ужгороді – 15000 гривень, проте цифра може зрости у два-три рази, враховуючи досвід, готовність розвиватися.

На мою думку, ця професія підійде емпатичним людям, які добре розуміють потреби та емоції інших. Не секрет, що маркетолог – це особистість, яка вміє гарно маніпулювати та впливати на бажання інших.

Отже, якщо ви помічали у себе такі риси характеру, зверніть увагу на маркетинг. Можливо, саме ви створите нову вірусну рекламу, яка здивує весь світ?

Дар’я Мишакова, студентка 4-го курсу спец. «Реклама та PR»

Головне фото з сайту Unsplash

 

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *