«Три, два один – починаю запис!» – саме цей вислів щоденно чує від оператора журналіст, який працює в кадрі. Його робота важлива в сучасному світі, адже сьогодні людство не уявляє своє життя без новин. Аби стати професіоналом, потрібно пройти чималий шлях підготовки: насамперед навчитися працювати з текстом та правильно озвучувати його, вивчити технічні аспекти зйомки, опанувати монтаж, який потребує багато часу.
Журналісти 3 курсу увесь навчальний рік навчаються телевізійній журналістиці. У першому семестрі вони створювали випуски новин. Робили це в межах кількох дисциплін. Так, на парах із «Конвергентного ньюзруму» планували програму, теми сюжетів, а також писали тексти для начитки. У межах предмета «Медіастилістика» редагували матеріали. А на «Теорії і практиці тележурналістики» та «Майстерності телезйомки» навчалися працювати з камерою, бути в кадрі, і, звісно, монтувати.
У випусках новинної програми «В об’єктиві УжНУ» студенти розповідали, наприклад, про переваги онлайн та офлайн-навчання; про улюблені напої, що допомагають збадьоритися зранку; заняття студентів під час повітряної тривоги; відновлення спортзалу в гуртожитку та багато інших тем, що цікавлять молодь.
Університет – таке місце, де постійно щось відбувається, тому пошук інфоприводів відбувався швидко. Затим починався тривалий процес написання текстів, зйомки на професійну камеру, монтаж. Про свої досягнення упродовж семестру розповіла Марія Бондаренко: «Мені дуже подобається те, що в нас є можливість дізнатися тонкощі роботи журналіста в кадрі, взяти камеру до рук і вчитися тому, що нас чекає в майбутньому. На мою думку, хороша підготовка – запорука успіху в роботі. Оскільки я бачу себе телеведучою, мені було цікаво дізнатися, як це – стояти перед камерою і записувати стендап. Зізнаюся, перші рази не обійшлися без тремтіння в ногах і 10 дублів, але зараз я можу впевнено сказати, що пройшла цей етап і готова хоч пів дня бути в об’єктиві камер, я це просто люблю».
Окрім новинних сюжетів, студенти створювали відеоматеріали на історичну тематику. Над ними працювали і в межах дисципліни «Історія української журналістики». Засобами телебачення розкрили теми публіцистики Ліни Костенко, Василя Стуса, Степана Бандери тощо, а також розповіли про розвиток радіо на Закарпатті і творчість Григорія Сковороди.
Під час вивчення тележурналістики юні журналісти поповнили і свій словниковий запас професіоналізмами «риба», «консерва», «равлик», «петличка» тощо.
Найскладнішою частиною, за словами багатьох студентів, був монтаж. Про те, як опановували майстерність монтажу, розповів Нікіта Лісовець: «Якщо сюжет ми знімали за 2-3 дні, то на його монтаж витрачали більше тижня. Довго навчалися виділяти найважливіше, зокрема в коментарях. За період зйомки зіштовхнулися із таким, коли людина відповідала на одне питання близько 30 хвилин. У цей час розуміли, що з цього потрібно вибрати найважливіше, адже увага глядача розсіюється вже на 15-й секунді синхрону. Я дуже радий, що навчився правильно підбирати кадри, працювати зі звуковими ефектами, накладати звук, музику та фон, що відповідає тематиці».
Наприкінці семестру студентські новини транслювалися на поверсі філологічного факультету. Завдяки цьому результат роботи медійників могли побачити не тільки автори, а й колеги з інших спеціалізацій.
Мирослав Лисович, Софія Бурда, студенти 3 курсу відділення журналістики