Перший Форум стійких медіа організував 5 липня Ужгородський пресклуб. На захід приїхало понад 50 журналістів із Харкова, Києва, Львова, Ужгорода, Бердянська, Володимира, Івано-Франківська та інших міст. Медійники зібралися, щоб обговорити актуальні проблеми, поділитися прикладами якісної роботи, обмінятися ідеями й залишатися стійкими під час війни.

Форум відвідали й студенти І–ІІІ курсів відділення журналістики разом із завідувачем кафедри доцентом Євгеном Соломіним та доценткою Наталією Толочко. Дехто зі студентів готував матеріали про захід, а другокурсники Максим Галашко й Анастасія Джупіна допомагали всім учасникам із логістикою.

Д. Потапова

Програма вивилася насиченою. Форум відкрила голова Ужгородського пресклубу Ірина Бреза. У першій панелі виступила керівниця «Kharkiv Media Hub» Наталія Курдякова. Вона розповіла про комунікаційну платформу, метою якої є підтримка роботи українських та іноземних медіа в Харкові та регіоні. Організація влаштовує престури, зокрема в деокуповані міста, як-от Балаклія, Ізюм, Лиман, Херсон, зустрічі з військовими. Крім того, –медіазаходи й публічні івенти – брифінги, кінопокази, виставки, фестивалі. За час існування «Kharkiv Media Hub» організував чимало публічних інтервʼю, зокрема з харківським пожежником Романом Качановим, режисером документального фільму «20 днів у Маріуполі» Мстиславом Черновим.

Н. Курдякова

Також спікерка виокремила 10 найактуальніших тем, із якими, на її думку, варто працювати медійникам, щоб поширювати інформацію про Україну у світі: бойова робота та життя військовослужбовців, міжнародна військова допомога, воєнні злочини росіян в України, наслідки агресії, медична система України: фронт і тил, соціальна мобілізація, фізична і психоемоційна реабілітація військовослужбовців і цивільних, освіта на українському сході – взаємодія між владою та громадами, розвиток місцевих громад.

О. Юркова

Про можливості для виживання й зміцнення українських медіа розповіла Digital Growth Manager Агенції медійного росту «АБО» Юлія Машута. Її організація розвиває мережу з 50 міських сайтів «The City». Основними принципами роботи є доступ до місцевих новин під час війни, звʼязок із регіоном, у якому працюють, близькість до аудиторії, усвідомлення потреб населення. Агенція «АБО» розробила власні плагіни для чату GPT, які допоможуть написати новину, згенерують SEO-заголовки, структурують матеріал тощо. Спікерка акцентувала на головних етапах розвитку українських медіа в умовах війни, як-от  адаптація до потреб аудиторії, розвиток співпраці та партнерств, фокус на унікальному й корисному контенті різних форматів, інвестиції в технології та інновації.

Із закликом перевіряти й аналізувати інформацію до присутніх звернулася медіаекспертка, співзасновниця «StopFake» Ольга Юркова. Її презентація розпочалася з беззаперечного аргумента «Чутки – зброя у війні». Спікерка розповіла про своє дослідження, що тривало кілька років, головна мета якого – дізнатися, як чутки впливають на людей різного віку. Презентувала алгоритм поширення чуток і продемонструвала приклади помилок на вебсторінках державних і недержавних структур.

Дарія Потапова, яка представлялася організацію MDF, виступила з презентацією «Стан українських регіональних медіа». Розповіла, що місцеві українські видання, як і сама країна, переживають чи не найскладніші часи. Та, попри всі перешкоди, й далі інформують про ситуацію на фронті і в тилу, сприяючи розвитку регіонів і зміцненню інституту незалежних медіа в Україні.‍

Про незалежний антикорупційний центр «NGL.media», створений групою журналістів, розповіли Наталія та Олег Ониськи. Це подружня пара, яка з 2013 року інформаційно бореться з корупцією та неправдивою інформацією: «Ми вважаємо, що свобода слова і розвинуті незалежні ЗМІ є запорукою суспільного здоров’я, демократичного розвитку держави і поваги до прав людини. У будь-якій публікації вказуємо джерела всіх використаних у публікації даних. Інформація, яка не може бути підтверджена документально, має бути верифікована з кількох (двох чи більше) незалежних одне від одного джерел».

Також під час форуму відбулася дискусія з участю представників локальних медіа з різних регіонів України («Локатор-медіа» (Бердянськ-Ужгород), «Galka.if.ua» (Івано-Франківськ), «Слово правди» (Володимир), а в наступній частині заходу – друга дискусія представників регіональних медіа («Ґвара-медіа», «Varosh»,«Суспільне Ужгород», «Daily Lviv»).

Крім цього, виступили Ольга Білоусенко, голова дослідницького відділу Львівського медіафоруму, та Ольга Ковальова з Української асоціації професійних фотографів.

Остання частина форуму була присвячена травмам і тому, як із ними працювати. Спікерками були журналістка та редакторка, авторка курсу з журналістики травми для MDF Оксана Расулова та соціологиня, психологиня з Ужгорода Мар’яна Колодій.

Між панелями тривало неформальне спілкування, коли учасники обмінювалися враженнями й ідеями. Такий форум, без сумніву, важливий для медійної спільноти, адже сприяє професійному розвитку й формуванню в Україні стійких медіа.

Лілія Гложик, студентка І курсу, спец. «Реклама та зв’язки з громадськістю», Медіацентр УжНУ

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *