Щороку наприкінці жовтня у світі відзначають тиждень медіаграмотності. Кафедра журналістики також долучилася до масштабного марафону протидії інформаційними вкидами, фейкам та роспропаганді. Викладачі й студенти втілюють серію заходів: проводять заняття з медіаграмотності для різних аудиторій, презентують інноваційну XR-виставку «Справжні причини війни, або як працює російська пропаганда».

На медійному підрозділі готують фахівців із медіаграмотності: в магістратурі студенти вивчають курс «Методика викладання медіаграмотності», а для бакалаврів пропонують вибірковий курс «Пропаганда та контрпропаганда в інформаційному просторі». Студенти-україністи, словакісти, богемісти, полоністи цьогоріч вперше слухають вибіркову дисципліну «Медіаграмотність», яку забезпечує кафедра журналістики.

Упродовж кількох років магістранти проводять тематичні заняття для студентів молодших курсів, школярів та підлітків (протидія фейкам, маніпуляції в ЗМІ та рекламі тощо), втілюють просвітницькі проєкти в соцмережах і на сайтах кафедри.

Цьогоріч заняття для 1-3 курсів провели Артур Логойда («Психологічні методи впливу в рекламі»), Єлизавета Адженілок («Фактчекінг в умовах інформаційної війни»), Анастасія Лабик («Маніпуляції як результат порушення журналістських стандартів у ЗМІ»), Юлія Дердюк («Фактчекінг новин: як викрити фейки та маніпуляції?»), Микита Педченко («Сприйняття інформації в медіа: Факт і судження»). Для ефективного сприйняття й запам’ятовування корисної інформації магістранти запропонували молодшим колегам чимало актуальних прикладів, інтерактивні вправи, короткий виклад лекційного матеріалу, візуалізацію, а також попросили їх надати зворотний зв’язок усно й письмово.

XR-виставку «Справжні причини війни, або як працює російська пропаганда» надіслала кафедрі журналістики команда edAR спільно з «НотаЄнота» та за підтримки ICAР Єднання. У першу сотню учасників проєкту, які отримали комплекти безкоштовно, медійники потрапили завдяки 4-курснику Микиті Лісовцю, який захопився ідеєю й ініціював таку виставку на факультеті.

Особливість постерів у тому, що вони створені з використанням штучного інтелекту. Встановивши спеціальний додаток edAR та спрямувавши камеру смартфона на зображення, можна побачити, що постери «оживають». XR-виставка докладно пояснює, як побудована система російської пропаганди, розвінчує відомі фейки та маніпуляції, які роками працюють проти України, і головне – показує, до чого це може привести.

Новий інструмент протидії пропаганді з XR-технологією, за словами творців, представлено в 5000 шкіл та громадських інституцій в Україні та ще 20 країнах світу. Додаток edAR, що робить AR-технології доступними для освітян та громадських активістів, розробили ГО «Європейський Інститут Чорнобиля» у партнерстві з ініціативою «НотаЄнота» в рамках проєкту «Термінова підтримка ЄС для громадянського суспільства», що впроваджується ІСАР Єднання за фінансової підтримки Європейського Союзу.

Запрошуємо всіх охочих відвідати виставку в 406 аудиторії (4 поверх, головний корпус УжНУ).

За інформацією кафедри журналістики

 

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *