Відділ науково-освітньої роботи та промоції Закарпатського обласного краєзнавчого музею ім. Т. Легоцького (Ужгородський замок) організував науково-освітній захід до міжнародного Дня захисту інформації «Інформаційна безпека і медіаграмотність у ХХІ столітті: виклики і рішення».
29 листопада у змішаному форматі (онлайн і наживо) зібралися ті, кому небайдужа проблематика дезінформації, пропаганди та контрпропаганди. Модерував захід Михайло Лесів, співробітник відділу науково-освітньої роботи та промоції ЗОКМ ім. Т. Легоцького, який запросив до участі викладачів і студентів відділення журналістики.
Магістранти представили напрацювання в рамках курсу «Методика викладання медіаграмотності». Зокрема, Антон Сіренко, який працює кореспондентом каналу «Суспільне Дніпро», розповів про критичне мислення в епоху інформаційного перевантаження. Мирослав Лисович презентував методику фактчекінгу як інструмента протидії дезінформації. Катерина Ляшенко проаналізувала маніпуляції в матеріалах про ядерні погрози Росії. А Дмитро Воробйов підготував виступ про поширення ідеології «руского міра» в українському та світовому інфопросторі.
До дискусій про інформаційну безпеку долучилися декан філологічного факультету, професор кафедри журналістики Юрій Бідзіля, завідувач кафедри, доцент Євген Соломін, доцентка Наталія Толочко, викладачка Евеліна Гурницька, журналістка видання «Varosh» Галина Гичка. Старших колег і викладачів уважно слухали студенти 1 курсу.
Кафедра журналістики кілька років поспіль забезпечує викладання курсу для магістрантів-медійників «Методика викладання медіаграмотності» (викл. Ю.М. Бідзіля, Н. В. Толочко) і вибіркову дисципліну «Цифрова та медіаграмотність» для студентів немедійних спеціальностей (викл. Є. О. Соломін). Молодь виконує різні завдання, зокрема розробляють тренінги та програми курсів, виступають на конференціях із відповідною проблематикою, проводять заняття зі студентами, школярами, готують мультимедійні науково-популярні матеріали.
Інформаційна безпека і медіграмотність вкрай актуальні в українському медіапросторі, особливо під час війни. Такі заходи, як тематичний день у замку, дають можливість краще зрозуміти причини поширення дезінформації та способи протидії. Маємо навчитися сприймати новини, зберігаючи холодний розум, а також володіти фактчекінговими технологіями, порівнювати інформацію в кількох медіа, щоб протистояти ворогу, не вестися на маніпуляції і не розповсюджувати фейки.
Даніель Ковальчук, студент 1 курсу відділення журналістики