4 листопада відбувся завершальний воркшоп у межах проєкту «Підтримка викладання словацької мови та літератури в школах Закарпатської області України (0494/UA/2021)», ініційованого професоркою, лекторкою кафедри словацької філології УжНУ Яною Кесселовою. Проєкт, що тривав цілий рік, став можливим завдяки фінансовій підтримці Бюро словаків, які проживають за кордоном, а також партнерам – Міністерству освіти, науки та спорту Словаччини, Генеральному консульству Словацької Республіки в Ужгороді, лекторату словацької мови та культури в Ужгороді. Учасниками стали не тільки освітяни й студенти із Закарпаття, а й представники словацьких відділень з університетів Львова і Дніпра.

Завершальний воркшоп провів доцент Пряшівського університету Мартин Климович. Він презентував інтерактивні методики, які допоможуть дітям і студентам у створенні, стилізації текстів словацькою мовою, та загалом сприятимуть вивченню мови. Пан Мартин розпочав свою доповідь із проблемної ситуації: продемонстрував на екрані вправу з відомого підручника для школярів. Пояснив, що завдання досить складне, окрім того, не зовсім правильно сформульоване. Після короткого обговорення запропонував учасникам самостійно скласти тексти на основі асоціацій: спочатку назвати улюблену тварину, підібрати прикметники, відтак назвати одну річ і теж схарактеризувати її тощо. Мартин Климович переконаний: потрібно застосовувати ті методи, які будуть подобатися дітям. Аби написати твір, його тема має цікавити школярів; важливо, щоб був адресат; потрібно розуміти зміст роботи і мати стратегію створення тексту. Якщо педагог пропонує складні, часом не дуже зрозумілі завдання, дитина може остаточно втратити інтерес до словацької мови.

«Попри те, що пан Мартин давав поради переважно вчителям шкіл, вони є корисними й для викладачів та студентів, особливо з метою створення вправ. Дуже добре, що була можливість попрактикуватися, скласти вправи, та на основі цього зробити висновки. Попередні заходи в рамках проєкту були також цікаві, організовані у формах віртуальної екскурсії Словаччиною, лекцій, воркшопів, що стосувалися лінгвокраїнознавства, методики викладання мови та літератури тощо», – розповіла доцентка кафедри словацької філології Леся Буднікова.

Її колега – доценка Львівського національного університету імені Івана Франка Зоряна Гілецька наприкінці воркшопу також підкреслила користь подібних заходів та освітнього проєкту загалом. Зазначила, що разом зі студентами із задоволенням прослухала воркшоп і переконалася в ефективності вивчення мови через гру, розвиток творчого письма, асоціативного мислення.

Наприкінці воркшопу Яна Кесселова підсумувала освітній проєкт, оголосила про завершальні заходи, а Мартин Климович представив методичні розробки, які підготував спільно з колегами.

Окрім освітніх заходів, що тривали впродовж року, результатом проєкту стане збірник наукових праць, методичних рекомендацій для вивчення мови під назвою «Словацька мова як іноземна в школі». Проєкт корисний для освітян і тим, що дозволяє в онлайн-форматі пройти стажування, підвищити кваліфікацію. Вручення сертифікатів учасникам заплановано на грудень у Генеральному консульстві Словацької Республіки в Ужгороді.

Віта Чулей, студентка відділення журналістики

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.