До 6 грудня журналісти, рекламники та піарники можуть подати творчу роботу на конкурс “Права людини в медіа: від розуміння до змін”.
ПОЛОЖЕННЯ
про проведення конкурсу студентських журналістських робіт на тему “Права людини в медіа: від розуміння до змін”
Праволюдяність
Конкурс студентських журналістських робіт є всеукраїнським і охоплює університети України, де готують кадри для медіадіяльності.
Місія конкурсу: сприяти якісним змінам у журналістській / медійній освіті та стимулювати розвиток медіадіяльності на цінностях прав людини.
Мета конкурсу: залучити студентів і викладачів журналістики / медіадіяльності до виготовлення конкурсних робіт на тему прав людини та сприяти популяризації теми прав людини в медіапросторі.
Організація конкурсу. Організатори конкурсу – Інститут журналістики Київського національного університету імені Тараса Шевченка, Центр прав людини ZMINA, Програма розвитку ООН в Україні.
Саме організатори формують журі конкурсу.
У кожному з вищих навчальних закладів може бути створено оргкомітет цього конкурсу (або цю функцію виконує відповідна кафедра / деканат журналістики), спеціально призначений університетський координатор. Допускається проведення університетського (факультетського / кафедрального) відбіркового туру відповідно до цього Положення.
Конкурсна участь охоплює такі номінації:
Інклюзія в дії. Матеріали цієї номінації передбачають просування ідей залучення до соціуму всіх груп населення (зокрема, представників маломобільних і вразливих груп населення), принципів універсального дизайну, інклюзивних рішень.
Ні – мові ворожнечі! Матеріали цієї номінації передбачають розкриття теми запобігання різним видам насильства і неприпустимості мови ворожнечі.
PROактивність. Матеріали цієї номінації передбачають висвітлення в медіа історій і форм громадського активізму на захист прав людини.
Свобода слова не має меж? Матеріали цієї номінації передбачають розкриття теми утисків свободи слова, цензурування, самоцензури в професійній журналістській діяльності в умовах конфлікту (соціального, політичного, воєнного тощо).
Ґендерна рівність. Матеріали цієї номінації передбачають розкриття теми протидії ґендерній дискримінації, сексизму, вживання ґендерно маркованої лексики тощо.
У фокусі. Теми матеріалів цієї номінації не підпадають під жодну з вищезазначених номінацій, але стосуються захисту прав людини.
Кожний учасник на власний розсуд обирає, в якому жанрі готує свою журналістську роботу.
До участі приймаються:
Письмові роботи. До конкурсу приймаються раніше не опубліковані журналістські статті в таких жанрах: есе, журналістське розслідування, аналітична стаття, історії успіху, що стосуються проблем дотримання прав людини в Україні, захисту та боротьби за права людини.
Фотороботи. До конкурсу приймаються фотороботи, що відображають стан дотримання прав людини в Україні, боротьбу за фундаментальні права, висвітлюють актуальні проблеми з правами людини в Україні. Фотороботи можуть бути як у кольорі, так і чорно-білі.
Відеороботи. До конкурсу приймаються короткі відеоролики від 30 секунд до 3 хвилин, у яких особливу увагу надано темі дотримання прав людини в Україні та боротьбі за фундаментальні права. Роботи може бути виконано в жанрі документалістики, креативної документалістики, анімації.
Аудіороботи. До конкурсу приймаються радіо/аудіоматеріали (до 3 хвилин), які розкривають проблему дотримання прав людини в Україні, захисту прав людини та боротьби за них.
Соціальна реклама. До конкурсу приймаються зразки соціальної реклами (всі формати – відео, аудіо, плакат, графіті, малюнок, комікс тощо), що розкривають проблему дотримання прав людини в Україні, захисту прав людини та боротьби за них.
Участь у конкурсі
Початок конкурсу студентських робіт – 15 вересня 2019 року. Дедлайн подання робіт – 6 грудня 2019 року.
Роботи збирають викладачі-координатори та централізовано передають до журі конкурсу.
Учасники конкурсу можуть подавати не більш ніж один матеріал у кожній номінації (максимум – шість робіт)!
Конкурсні роботи університетські оргкомітети подають журі конкурсу єдиним пакетом. Пакет документів становить:
конкурсна робота;
анкета-заявка автора конкурсної роботи (анкету необхідно завантажити ТУТ, роздрукувати і надсилати на вказану нижче адресу Журі конкурсу);
рецензія на роботу та рекомендація (в довільній формі) до участі в конкурсі від викладача кафедри.
Конкурсна робота та супровідні документи подаються в електронному та друкованому форматах.
Для надсилання конкурсних робіт використовуються:
– друкований формат пакета документів на адресу:
Інститут журналістики КНУ імені Тараса Шевченка,
вул. Юрія Іллєнка, 36/1,
Київ, 04119,
Журі всеукраїнського конкурсу “Права людини”.
– електронний формат пакета документів на адресу:
У темі листа вказувати: Всеукраїнський конкурс студентських журналістських робіт “Права людини”.
Вимоги до робіт та критерії оцінки:
До участі в конкурсі допускаються лише власноруч виготовлені творчі роботи. Дозволяються роботи, виконані в співавторстві. Якщо роботу виконав колектив, усі автори мають дати згоду на участь у конкурсі.
Використовуючи будь-які матеріали в роботі, автор має вказувати посилання на першоджерела. У разі виявлення плагіату, неперевірених даних учасника буде дискваліфіковано.
Вимоги до письмових робіт:
До участі в конкурсі приймаються лише самостійно написані, раніше не опубліковані роботи з тематики прав людини. За обсягом робота має бути не більшою за 1300 слів.
Вимоги до фоторобіт:
Фотороботи мають бути в роздільній здатності не меншій за 300 dpi. До конкурсу приймаються лише власноруч зроблені фото. Якщо на фото є неповнолітні особи, разом з фотороботою автор має надати дозвіл батьків на фотографування та подальше використання фото.
Фотороботи завантажуються на Google-диск, доступ до якого вказується в пакеті документів.
Вимоги до відеоробіт:
До конкурсу допускаються роботи у форматах: MPEG-4, WMV, AVI, MP4, створені у HD- та FullHD-якості (роздільна здатність – 1280?720 або 1920?1080). Обов’язковим у відео є слайд із зазначенням авторства / авторського колективу, джерела поданих у відео матеріалів і легальності їхнього використання. Рекомендована тривалість відео – до 3 хвилин.
Відео завантажується на канал Youtube, доступ на закрите посилання додається в пакеті документів.
Вимоги до радіо/аудіоробіт:
До участі в конкурсі приймаються лише самостійно виготовлені радіо/аудіороботи. Рекомендована тривалість – до 3 хвилин.
Радіо/аудіороботи завантажуються на сервіс SoundCloud, доступ до якого вказується в пакеті документів.
Вимоги до соціальної реклами:
До участі в конкурсі приймаються лише самостійно виготовлені продукти соціальної реклами. Якщо вони створені у форматі відео чи радіо, то рекомендована тривалість – до 3 хвилин.
До конкурсу допускаються роботи у форматах: MPEG-4, WMV, AVI, MP4, створені у HD- та FullHD-якості (роздільна здатність – 1280?720 або 1920?1080). Обов’язковим у відео є слайд із зазначенням авторства / авторського колективу, джерела поданих у відео матеріалів і легальності їхнього використання. Рекомендована тривалість відео – до 3 хвилин.
Відео завантажується на канал Youtube, доступ на закрите посилання додається у пакеті документів.
Соціальна реклама у форматі аудіо завантажуються на сервіс SoundCloud, доступ до якого вказується в пакеті документів.
Критерії оцінювання журналістських робіт
Професіоналізм (відповідність стандартам журналістики – повнота, баланс, точність, об’єктивність тощо) – 0–4 бали (де 0 – немає або зовсім не розкрито, 4 – максимально повно розкрито);
Змістовність і повнота викладу матеріалу – 0–2 бали (де 0 – немає або зовсім не розкрито, 2 – максимально повно розкрито);
Жанрова відповідність – 0–2 бали;
Формулювання заголовка / назви сюжету 0–2 бали;
Відповідність темі конкурсу 0–2;
Оригінальність авторського задуму 0–2;
Актуальність провідної ідеї та аргументованість позиції 0–4 бали;
Чутливість лексики 0–2 бали;
Використання засобів художньої виразності 0–4;
Впливовість матеріалу 0–2 бали.
Член журі може (самостійне рішення, яке фіксує в листі оцінювання) знижувати загальну суму балів за наявність у конкурсній роботі:
мовних помилок чи канцелярської мови;
відсутність посилання на джерела тощо.
Визначення переможців конкурсу відбувається в кожній номінації за загальною сумою балів журі. Рішення журі не підлягають оскарженню. Роботи не рецензуються і не повертаються.
Участь у конкурсі означає, що автори дають згоду на використання матеріалів у просвітницькій діяльності, для розміщення в ЗМІ.
Авторів найкращих робіт буде нагороджено цінними призами. Організатори та журі конкурсу сприятимуть публікації цих робіт в українських медіа.
Контактна інформація:
Костянтин Шендеровський, доцент Інституту журналістики КНУ імені Тараса Шевченка:
[email protected], +38 (096) 440 28 24.
Ірина Виртосу, Центр права людини ZMINA:
[email protected], +38 (097) 769 000 7.